Behnam Tea

چای لاهیجان چرا معروفه؟!

 

حال می خواهیم بدانیم چرا اصلا چای ایرانی در شهر لاهیجان معروفه؟ مگر شهر های دیگه گیلان چای ندارند؟!

باید گفت که شهر های زیادی در استان گیلان هستند که دارای باغات چای بسیار وسیعی هستند حتی بیشتر از لاهیجان !!

خب اگه شهر های دیگه باغ چای بیشتری دارند چرا لاهیجان معروفه؟

خب معلومه چون لاهیجان محل تولد و پایتخت چای ایران هست و چای برای اولین بار در لاهیجان کشت،گسترش و به شهر های دیگر گیلان انتقال یافت یعنی بهتره بگم چای ایرانی توی لاهیجان متولد شد!

به همین علت تجربه و مهارت تولیدکنندگان چای در لاهیجان به مرتب بیشتر و بهتر نسبت به مابقی شهر های دیگر استان گیلان می باشد.

عکس زیبای یک استکان چای در دفتر کار

آیا چای شهر های دیگر با چای لاهیجان از لحاظ کیفیت فرق دارد؟

پاسخ این سوال به چندین عامل بستگی داره وگرنه تفاوت زیادی با هم ندارند.

اما دلیل اصلی تفاوت ها در چای ایرانی به نوع مواد اولیه که باغدار به کارخانه تحویل می دهد و نوع فراوری (فرایند تولید چای)که کارخانه روی برگ سبز چای انجام می دهد می باشد.

گاهی اوقات پیش می آید که برگ سبز چای درجه یک،به کارخانه دار تحویل داده می شود اما به دلیل عدم تخصص یا عدم دقت در فرایند تولید،محصول ضعیفی را به ما تحویل می دهد.

و گاهی هم مهارت و تعهد تولید کننده در فرایند چای با وجود مواد اولیه ضعیف ، چای مرغوب و بهتری را نسبت به کارخانه های دیگر تولید می کند.

رقابت بر سر تولید چای بهتر دقیقا سر همین فوت کوزه گری تولید چای است بارها پیش آمده کارخانه ایی 1000 تن چای خشک در یک سال تولید کرده ولی دریغ از کمی کیفیت !!

همه ما دوست داریم محصول خوب با قیمت مناسب را برای خود و خانواده مان بخریم و چای هم از این امر مستثنی نیست برای همین این امر مهم است که ما از کجا چای خرید می کنیم!!

آیا دوست داریم چای اسانسی غیر طبیعی خارجی را که هزاران عوارض خطرناک برایمان دارد را بخریم!!

یک استکان چای خوش رنگ لاهیجان

چای لاهیجان!

می توان به جرعت گفت که چای لاهیجان دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد از نظر عطر و رنگ که حرفی برای گفتم ندارد و به شما لذت نوشیدن یک فنجان چای تازه داغ را می دهد!

چای لاهیجان دارای هیچگونه مواد افزودنی اعم از رنگ های خوراکی و اسانس عطری نمی باشد و همین امر باعث شده که کسانی که برای سلامتی خود و خانواده خود ارزش قائلند به سمت چای ایرانی بروند و از آن به عنوان یک نوشیدنی یا دمنوش سالم و طبیعی استفاده کنند!

چای ایرانی توسط باغداران عزیز و زحمتکش چیده شده و به کارخانه تحویل داده می شود ، کارخانه بدون افزودن هیچ ماده شیمیایی با فرایند طبیعی چای را تولید و به دست مشتریان عزیز در سراسر ایران می فرستد.

چای طبیعی می تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم و آرامش بخش در وعده های غذایی شما وجود داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که در سنت ایرانیان عزیز چای جایگاه ویژه ایی دارد و همیشه در سفره ایرانیان دیده می شود،امید است که مردم عزیزمان با انتخاب درست خود چای ناب و درجه یک ایرانی را در سر سفره های خود بگذارند.

 

انتخاب با خود شما هست اما پیشنهاد من به شما اینه که حتی برای یک بار هم که شده چای ناب ایرانی رو از فروشگاه اینترنتی چای بهنام خریداری کنید و به مشتری های عزیزمان بپیوندید چون که ما برای مشتری های گلمان سوپرایز های جالب و تخفیف های نابی داریم 🙂

 

 

 

بهترین موقع خرید چای بهاره کی هست؟

بهترین موقع خرید چای بهاره در اواخر اردیبهشت ماه هر سال می باشد زیرا که در آن موقع سال چای در حال تولید با بهترین کیفیت،عطر و طعم می باشد!!

برای خرید کافیه که به فروشگاه اینترنتی چای بهنام سری بزنی و خرید چای بهاره خودت رو انجام بدی.

جمع بندی

همه ما چای ایرانی را به چای لاهیجان می شناسیم و آن هم به دلیل این است که چای در شهرستان زیبای لاهیجان متولد ، گسترش و به شهر های دیگر انتقال پیدا کرده است.

چای ایرانی به دلیل عطر و رنگ طبیعی خود در دنیا معروف است ، این چای به خاطر استراحت شش ماهه بوته باغات دارای کیفیت عالی و منحصر به فردی می باشد.

همانطور که در بالا اشاره شد این چای طبیعی بوده و دارای هیچگونه مواد افزودنی نمیباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *